Maisons du monde

Ingezonden door MS op 11-06-2013 03:51

Opgelet !!! maisons du monde is over kop. Wij kregen daar in Antwerpen de bevestiging van, is trouwens al veel langer opgesplitst in allerlei bedrijven, en nu dus gedaan, de leveringen gebeuren niet meer... ect... dus bestel niets dat niet direct uit de winkel voorradig is wij wachtten al een half jaar op een sofa !!!
Nu uiteindelijk krijgen wij een waardebon... om te spenderen in de winkel, dus rap die bon daar opkopen....
Ik had daarvan een link maar ben em kwijt...

Snel en eenvoudig wat bijverdienen ?

cashze.nl


Anoniem zegt op 10-05-2017 17:39

Bedrijf is kerngezond en één van de sterkst presterende in zijn sector tov de concurrentie.

Online hoor je natuurlijk altijd alleen de klanten met een negatieve ervaring...

Jermaine. zegt op 16-05-2017 14:56

Domme reacties van leeghoofden...

Het artikel waarop U domme mens reageert dateert van 2013.
In 2013 gaat het grondig fout door een overname vàn Maisons du Monde.

Het bedrijf was niet kerngezond en zat in zeer ernstige problemen, toen zijn vele vestigingen gesloten.

Het is in 2013 verkocht aan société américaine Bain Capital voor slechts 680 miljoen euro.

Veerle zegt op 12-05-2017 19:13

Kerngezond, ja geloof wat jezelf wilt. Wij hebben de problemen meegemaakt. Het bedrijf was een hele poos helemaal niet gezond, er werd niets meer geleverd naar de winkels in Nederland en België. Alles kwam met maanden vertraging uit Frankrijk. De winkel kon ons niet meer helpen en was inderdaad in faling. Er werd steeds verkeerd geleverd. Na zes maand ellende hadden wij onze living, leuk is anders. Dat het middels terug gezond zou zijn, mij niet gelaten maar neen bedankt ; geen Indische brol meer aan torenhoge prijzen.

Anoniem zegt op 25-05-2016 08:39

En 3 jaar later gaat Maisons du monde de beurs op en is het een kerngezond bedrijf...Hoe sommigen zoals u toch uit hun nek kunnen lullen.

Marjo zegt op 24-07-2016 08:00

Hoe zit het nou met Maison du Monde. Bestaat het bedrijf nu nog wel of niet. Wil graag een open kast bestellen, maar heb geen ervaring met dit bedrijf. ik woon in Nederland, Zuid-Limburg. Kan iemand mij hierop een antwoord geven. Gr.

Anoniem zegt op 04-12-2016 22:15

Hier iemand met gelukkig ook positieve ervaringen met Maison du Monde. Jaren geleden een tafellamp besteld, verzending en ontvangst perfect verlopen. Begin dit jaar een grote spiegel besteld die helaas kapot was gegaan tijdens de verzending. De spiegel niet in ontvangst genomen, maar wel achteraf een toegedbon gekregen voor het wachten en voordat ik het wist een nieuwe prachtige spiegel aan mijn muur. Zeer kort geleden heb ik opnieuw een lamp besteld (goedkoper door de tegoedbon EN tijdelijke gratis levering) en zit alweer te kijken naar andere spullen van deze winkel.
Ennuh nee ik werk er niet, ben zelfs nooit in een winkel van hun geweest. Ik ben gewoon een tevreden klant die toevallig hier op deze website belandde en het jammer vind dat de meeste mensen graag slecht nieuws verspreiden en vergeten wanneer ze wel tevreden zijn. Nu dus :)

wouterdekoster@yahoo.com zegt op 03-03-2016 21:02

ja inderdaad de waardebon snel opgebruiken want ze zijn weinig flexibel

wij (en dus ook Maison du monde) kregen voor 90 euro bonnen;
wanneer we deze niet binnen de door hen opgelegde tijd gebruiken, zijn ze onherroepellijk verloren; geen beetje klantgerichtheid

andere winkel zoeken!!

Anoniem zegt op 12-04-2016 21:36

ik heb een lamp bestels 2 weken geleden nu blijkt dat deze wegens de staking op de baan niet konden leveren maar andere spullen van andere personen zijn wel toegekomen beetje raar e nu belden ze mij op dat mijn lamp in verviers is geleverd met antwoord nog 2 weken wachten tot ze in brugge is lamp is wel al casch betaald door mij dit vind ik alles kl:antgericht op een moment heb je al geen goesting meer om erop te wachten

Anoniem zegt op 20-05-2014 21:35

Onze levering is prima verlopen. Keurig thuis bezorgd met prima bedrijf Hermes. Werden gebeld wanneer het ons het beste uitkwam. Kon op internet de vrachtrijder volgen en ze waren precies op tijd. Ik weet dus niet waarom bovenstaand bericht geplaatst is. Het is een heerlijke winkel om te neuzen in allerlei stijlen. Wij kunnen deze zaak alleen maar aanbevelen.

Anoniem zegt op 15-11-2014 19:27

Jij werkt er zeker zelf,echte rommel,bedriegers en leugenaars. Nooit meer.

van bruggen zegt op 13-11-2014 16:01

Slecht slecht mn dochter tot twee keer toe kapotte meubels gehad.
Wordt uren aan de lijn gehouden en niet terug gebelt.
Wat een rotzooi zal er niet iemand adviseren om daar iets te kopen
we zijn echt teleurgesteld, servies kast past niet op elkaar onderdtel kleiner als de bovenkant.

Yannick zegt op 14-09-2013 12:22

Maisons du monde met schulden overgenomen door Bain Capital...

Magnolia BC SA, dat de Franse meubel- en decoratieketen Maisons du Monde uitbaat, heeft in het begin van de week de uitgifte van een obligatielening met een totale omvang van 325 miljoen euro en eindvervaldag op 1 augustus 2020 met succes afgerond.

De uitgever had geen enkele moeite om voornoemd bedrag in te zamelen, maar hij moest wel een stevige rendementspremie geven om de investeerders te overhalen. De aangeboden coupon bedraagt dan ook 9%. De obligatie werd tegen 100% van de nominale waarde uitgegeven en wordt tijdens de eerste transacties verhandeld tegen ongeveer 101,6% van de nominale waarde, wat nog een jaarlijks rendement van 8,69% oplevert.

De eindvervaldag van deze uitgifte werd vastgelegd op 1 augustus 2020. De uitgever beschikt echter over de mogelijkheid om de lening vervroegd in te kopen op 1 augustus 2016 tegen een prijs die in de prospectus bepaald wordt op 104,50% van de nominale waarde.

De opbrengst van de emissie zal aangewend worden om bestaande schulden af te betalen, vooral dan mezzanineschulden en bankkredieten. Volgens een communiqué van het agentschap Moody’s zal de lening ook dienen om de overname van Maisons du Monde door het Amerikaanse kapitaalinvesteringsfonds Bain Capital te financieren. Laatstgenoemde heeft de concurrent van Ikea immers onlangs overgenomen voor een bedrag in de buurt van 680 miljoen euro.

De nieuwe obligaties zijn verhandelbaar in coupures van 100.000 euro en ze krijgen van kredietbeoordelaar Standard & Poor’s B mee als voorlopige rating. Moody’s geeft aan de emissie een B2. In beide gevallen is dat dus diep in de speculatieve categorie (high yield).

De (eveneens voorlopige) rating B2 bij Moody’s weerspiegelt meer bepaald “de relatief beperkte grootte van MDM op een gefragmenteerde markt, het redelijk cyclisch verloop van het meubel- en decoratiesegment, de zwakke groei in dat segment en, uiteindelijk, zijn hoog leverageniveau”, luidt de beoordeling van Yasmina Serghini-Douvin, de analiste die bij Moody’s MDM opvolgt.

***

== > Maisons du Monde werd in 1996 opgericht door Xavier Marie, die op dit ogenblik nog 20% van het kapitaal zou in handen hebben. De onderneming moet dit jaar een omzet van 600 miljoen euro kunnen halen bij een bedrijfsresultaat van 84 miljoen.

Maisons du Monde baat zowat 220 winkels uit en realiseert op dit ogenblik 30% van zijn verkoop buiten Frankrijk, meer bepaald in België en Luxemburg. Met zijn nieuwe eigenaar uit Boston zal de groep allicht verder de internationale toer opgaan, te beginnen bij Duitsland en Italië en waarom op termijn ook niet de Verenigde Staten? (informatie overgenomen van Figaro.fr).

AnoniemHeylen Roger zegt op 10-07-2013 11:45

We wachten op onze betaalde!! Sofa's maar de leveringen worden steeds uitgesteld !! Dus bestel niets wat niet in stock is !!! Als Nederlands talige is het een echte ramp om te kunnen communiceren met de transporteur !!!!

sweetje zegt op 19-08-2013 14:38

Ja, het is mij ook overkomen vandaag!!! Ik bestelde in de winkel een zetel betaalde met bancontact 2 maanden geleden. Vandaag werd die zetel geleverd en ik heb hem geweigerd omdat hij beschadigd was en een vuile vlek op de stof. Heb naar de klantendienst gebeld dat ik geen vervanging wou en mijn geld terug eiste. Maar ...........omdat je in de winkel bestelde krijg ik mijn geld alleen in aankoopbons terug zomaar voor effekens 448€ wat moet ik nu allemaal onnozel zitten kopen , ja er zijn mooie borden , tassen en glazen dat wel maar voor zoveel geld; ik ben alleenstaand, op pensioen dus ik heb alles, nietwaar? Mijn dochter die heeft onlangs ONLIN besteld,betaald dus met visa en ook bij de levering de beschadigde meubels geweigerd. Zij kreeg het totale bedrag teruggestort op haar rekening.Als je in de winkel besteld zoals ik krijg je het geld maar alleen terug in aankoopbons, straf hé !! waarom een verschil maken. In elk geval wees op je hoede voor maison du monde? ik zal er zeker geen meubels of zoiets nog bestellen dat ik niet onmiddellijk kan meenemen .mij zien ze daar niet meer, maar, ja, zal toch moeten kopen om mijn geld terug te hebben. groetjes

AnoniemHeylen Roger zegt op 10-07-2013 11:44

We wachten op onze betaalde!! Sofa's maar de leveringen worden steeds uitgesteld !! Dus bestel niets wat niet in stock is !!! Als Nederlands talige is het een echte ramp om te kunnen communiceren met de transporteur !!!!

sweetje zegt op 19-08-2013 14:39

kijk naar mijn reactie maar wees op je hoede, je geld terug krijgen kan alleen maar in aankoopbons !!!!!!!

Anoniem zegt op 19-08-2013 18:26

Hemeltje, de wereld is echt de kop af, ik vind het zeer spijtig voor jullie: maar ik ben een strijdertje, ik heb het bedrijf bestookt met emails, ik zocht op het internet allerlei mogelijke combinaties op en heb 100-den mails verzonden en jaa !!! het hielp.
Eerst hebben ze geprobeerd met een flutkorting en een waardebon om dezelfde dure rommel te kopen.
Wij hebben ons beschadigd stuk omgeruild gekregen, maar daar is véél ellende over gegaan, elke week gedurende 3 maand stond hier een vervoersmaatschappij met de verkeerde stukken, zoals ik al zei, niet opgegeven !!!
Dus ten laatste een correcte omruiling, alleen was ik er spuugziek van geworden en hebben ze zonder al te veel verlies verkocht !!!
Sterke allemaal !!!

Anoniem zegt op 02-07-2015 08:25

Ook ik heb een zéér, zéér slechte ervaring met deze winkel. Een item besteld dat op de foto geweldig leek en zou binnen 5 dagen bezorgd worden. Dat werden 2 weken. Toen ik het pakket opende sloeg de schik me om het hard. Een goedkope, lelijk gekleurde copie van de foto. Direct teruggave verzocht. Dat kan, binnen 14 dagen maar dan wel met een door hen gestuurd verzendlabel en brief. Dat duurde vele telefoontjes en emails en 3 weken. Hoge telefoonnota en maagpijn van ergernis.
Uiteindelijk geretourneerd en toen niets meer. Uiteindelijk kreeg ik bericht dat het pakket was gearriveerd en bedrag zou gerestitueerd worden.

Daarop gewacht en gewacht en gemail en gebeld: niks. PayPal waarmee betaald was gecontacteerd. Hoe het daar ging is een andere zaak, maar normaliter had ik het allang opgegeven. Mijn gezondheid is me meer waard. Hoe vaak moet je iets uitleggen? En dan doen ze er niets mee.

Na heel veel gedoe na 2 maanden bedrag teruggekregen via PayPal, niet van Maison du Monde. Mij zullen ze als klant nooit terugzien, terwijl ik graag in hun winkels kwam. Puur de dingen die je daar koopt, simpel bij de kassa afrekent en meeneemt, maar de webshop.....bewaar me!!!!! Nooit, maar dan ook nooit meer.

sweetje zegt op 19-08-2013 21:44

ik geef ook niet op, ik trek tot het uiterste in de strijd. ik ga een vervanging vragen van de beschadigde zetel die hebben ze onmiddellijk terug meegenomen ik heb hem niet uit de vrachtwagen laten halen. al moeten ze 10 keer komen tot ik een niet beschadigde zetel in mijn bezit heb. en waardebons voor zo'n grote som wil ik niet !!! wat doe ik ermee !!!!!! ik trek ten strijde !!!!!

sWraak !!! zegt op 19-08-2013 22:25

voor nederland : http://www.opgeletopinternet.nl/index.php
voor belgie : http://www.opgeletopinternet.be

Is een gratis "juridische dienst met serieuze ondersteuning, ik kan je die warm aanbevelen, ik zou het niet zonder gehaald hebben" !!!

Je maakt een profiel aan, opent een nieuw topic... en boem...
Is zeer ernstig.

Anoniem zegt op 19-04-2016 23:45

Morres Meubel; Leenbakker; Maison du Monde....

Als je geld teveel hebt en het wil weggooien koop dan in die winkels.

Niet komen klagen nadien !